ما همیشه بهترین ها را برای بچه هایمان می خواهیم، اما اگر از بهترین اسباب بازی ها مطمئن نباشیم، چه میشود؟ شما خود را در یک مسیر مشخص خواهید یافت که تحت تأثیر انتخاب ها قرار گرفته اید. کودک شما ممکن است در نگاه اول جذب پر زرق و برق ترین و گران ترین اسباب بازی ها  شود در حالی که اسباب بازی های چوبی کلاسیک در انتهای قفسه ها نادیده گرفته می شوند. با این وجود، هنوز هم گاهی اوقات باید اسباب‌بازی‌های چوبی ساده با بسته‌بندی اولیه را بیش از اسباب‌بازی‌های تازه و جدید در نظر بگیرید.

حال چرا اسباب بازی های چوبی؟
اسباب بازی های چوبی هرگز از مد نمی افتند. به ندرت هیاهوی تجاری عمده ای در مورد جدیدترین قطعات چوبی وجود دارد، اما از آنها نسل های زیادی لذت برده اند و برخلاف مدهای دیجیتال و پلاستیکی که هر سال در فناوری جدید مدفون می شوند، اسباب بازی های چوبی به همان اندازه سالم هستند که بی انتها هستند.

دلایل زیادی وجود دارد که اسباب بازی های چوبی بهتر هستند – نه تنها برای کودک شما، بلکه برای محیط زیست هم مفید هستند و همچنین آنها بادوام تر هستند (ضایعات کمتری نسبت به نمونه های پلاستیکی خود تولید می کنند)، زیست تخریب نیستند و حتی ممکن است با چوب پایدار ساخته شوند. اسباب بازی های چوبی با کیفیت مانند برند ژپتوتویز سازگار با محیط زیست نیز حاوی پی وی سی، فتالات یا مواد شیمیایی مشابه مورد استفاده در اسباب بازی های پلاستیکی نیستند. با این حال، از چوب ارزان و بی کیفیت آگاه باشید. برخی از آنها از تخته سه لا ساخته شده اند که مملو از چسب های سمی و فرمالدئید شسته شده هستند. عدم کنترل کیفیت در این مواد ارزان‌تر به این معنی است که احتمال زیادی وجود دارد که از رنگ‌های آلوده به سرب نیز استفاده شود. اما ژپتوتویز از بهترین و با کیفیت ترین چوب های وارداتی و رنگهای غیر شیمیایی استفاده میکند و بسته بندی آن در کیسه های نخی و پنبه ای است.

اسباب بازی های چوبی مانند این را به جای گزینه های پلاستیکی انتخاب کنید.

کم هزینه، کیفیت بالا
اسباب‌بازی‌های چوبی جامد به شما این امکان را می‌دهند که حتی زمانی که بودجه‌تان کم است، سازگار با محیط‌زیست بمانید. اسباب‌بازی‌های چوبی با کیفیت زیادی در بازار وجود دارد که سوراخی در کیف شما باقی نمی‌گذارند و در واقع پیچیده‌تر از آن چیزی هستند که فکر می‌کنید. در سال 2015، مطالعه سالانه اسباب‌بازی TIMPANI نشان داد که یک صندوق ساده چوبی در رده خلاقیت امتیاز خوبی کسب می‌کند و در بین پسران و دختران در زمینه‌های اجتماعی-اقتصادی به طور مساوی مورد علاقه قرار می‌گیرد.

بازی-غذا برای فکر
وقتی بچه ها با اسباب بازی ها بازی می کنند، فقط مشغول نیستند. آنها نیز در حال یادگیری جدی هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که زمان بازی بدون ساختار – برای مثال، اسباب‌بازی‌های چوبی ساده هم ارزشمندتر و هم در کلاس درس مورد علاقه بچه ها هستند. تخیل کودکان هنگام بازی با چیزهایی که کاربرد آشکار و تکی ندارند، اوج می گیرد. تصور کنید کودک نوپایی با بلوک‌های چوبی بازی می‌کند: می‌توان آن‌ها را به شکل خانه، ساختمان، باغ‌وحش یا هر چیز دیگری که او می‌تواند رویاپردازی کند، روی هم قرار داد.

پر زرق و برق می تواند مغز را تخلیه کند
اغلب این اسباب‌بازی‌های محبوب،که برای بچه‌ها و بزرگسالان محرک‌تر به نظر می‌رسند، افزودنی خوبی برای جعبه اسباب‌بازی نیستند. این نوع اسباب‌بازی‌ها اقلام پلاستیکی و پر زرق و برقی هستند که با یک عنصر الکترونیکی بسته‌بندی شده‌اند که بازی خلاقانه کمی ارائه می‌کند و حتی ممکن است علیرغم ادعای سازنده، در توسعه اختلال ایجاد کند.  یک اسباب بازی به همه زنگ ها و سوت ها نیاز ندارد. علاوه بر این، تحریک بیش از حد می تواند منجر به تاثیر منفی عصبی شود و تفکر انتقادی را برای مغز دشوارتر کند.

پلاستیک: خوب، بد و وحشتناک
حتی اگر برای فرزندتان وسایل پر زرق و برق نمی‌خرید، باز هم دلایل زیادی برای اجتناب از پلاستیک وجود دارد. جدا از مسائل رشد، بسیاری از اسباب بازی های پلاستیکی می توانند مضر باشند – و نه تنها برای محیط زیست. بلکه برای کوئک شما.

ممکن است از گزارش های اخیر که اختلالات هورمونی را با ماده شیمیایی بیسفنول A (BPA) مورد استفاده در پلاستیک ها مرتبط می کند، آگاه باشید. این تنها یکی از بسیاری از مواد شیمیایی موجود در اسباب بازی های پلاستیکی است. پی وی سی (وینیل) یکی دیگر از مواد شیمیایی بدی است که هنگام خرید اسباب بازی باید از آن اجتناب کنید و می تواند حاوی مواد سرطان زا مانند فتالات باشد.

چگونه متوجه می شوید که اتاق بازی شما حاوی انواع پلاستیکی ایمن است؟ خبر خوب این است که اکثر بسته بندی ها دارای برچسب هایی مانند “بدون پی وی سی” یا “دوستانه محیط زیست” هستند. همچنین به دنبال شماره بازیافت برای نوع پلاستیک استفاده شده باشید.

در نهایت چه نوع اسباب بازی هایی بخریم

انتخاب بین اسباب بازی های چوبی یا پلاستیکی نباید یک رویکرد همه یا هیچ باشد. مانند هر چیز دیگری، همیشه رعایت اعتدال یک قانون خوب است. جا برای مقداری پلاستیک وجود دارد. همه این اسباب بازی ها تخیل کودک شما را خفه نمی کنند. اما اقلامی که از چوب با کیفیت یا مواد طبیعی ساخته شده‌اند، سالم‌تر هستند و به کودکان اجازه می‌دهند در زمان بازی خلاقانه‌تر فکر کنند.

این مقاله توسط Tom’s of Maine برای شما آورده شده است. نظرات بیان شده توسط نویسنده منعکس کننده موضع Tom’s of Maine نیست.

منابع تصویر: فلیکر | پیکسابای

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *